E-boken – serious business?

”E-boken – lätt att göra, svår att sälja” är titeln på frilansjournalisten Sus Anderssons nulägesrapport över e-boksmarknaden, skriven på uppdrag av Förläggareföreningen. När förlag och e-boksle...

”E-boken – lätt att göra, svår att sälja” är titeln på frilansjournalisten Sus Anderssons nulägesrapport över e-boksmarknaden, skriven på uppdrag av Förläggareföreningen. När förlag och e-boksleverantörer diskuterade e-boken på Förläggareföreningens seminarium efter rapportpresentationen hamnade mycket riktigt prisfrågan i centrum. Sus Andersson konstaterar i rapporten att Amazon räknar med att tjäna pengar på e-böcker först om fem till sju år. Nätbokhandeln säljer i dag sina e-böcker för lägre priser än vad man köper in dem för av förlagen.

Vill du läsa vidare?

Teckna en digital prenumeration för att ta del av denna artikel och allt annat på Svb.se.

Helår Digitalt

1480 kr

Köpa

Prova på 2 månader

199 kr

Köpa

Powered by Labrador CMS