Jag bär med stolthet titeln veteran inom digitaliseringen av B2B-företag och digital försäljning. Redan 1997 klev jag in i den digitala eran genom att grundlägga min första e-handelsplattform. Efter att ha avslutat mitt systemvetenskapliga program vid Göteborgs Universitet för snart tjugofem år sedan, har mina erfarenheter innefattat olika roller, både som anställd och konsult. Mitt fokus har varit klart riktat mot att stödja produktionsinriktade B2B-företag, samtidigt som jag också har fördjupat mig inom den snabbväxande sektorn av DTC (Direct-to-Consumer) och konsumentföretag. Sedan 2020 innehar jag rollen som vd i ett konsultbolag specialiserat på att guida medelstora och stora svenska företag genom deras digitaliseringsutmaningar.
Utöver mina befattningar som företagsledare försöker jag dela med mig av min kunskap och är en flitigt anlitad föreläsare och tänkare inom B2B-sektorn. Jag är så tacksam för varenda en av mina 15 000 följare på LinkedIn där jag dagligen strävar efter att vara en inspirationskälla genom att dela insikter från mitt arbete och bakom kulissen-glimtar från industrin.
Tillsammans med min branschkollega Linda U Johansson har jag nu skrivit boken vi själva saknat: B2B-boken – 7 steg till digital dominans, där vi delar med oss av över femtio års samlad erfarenhet av nordisk e-handel. Denna banbrytande guide tar dig som läsare genom de avgörande stegen för att uppnå digital framgång och dominans inom B2B e-handel. Vi har samlat konkreta exempel, insiktsfulla framgångshistorier och praktiska råd som ger läsaren verktyg för att förvandla B2B-verksamhet på nätet till en given succé.