Efter en mastig sudoku, smaka på en kakuro

Om huvudrätten börjat växa i munnen på dig så är desserten nu här: Kakuro. Sudokuns 2.0, som Kristoffer Lind på Känguru/Lind & Co kallar det. Stärkt av 45 000 sålda sudokubäcker ska Lind nu knåd...

Publicerad

Om huvudrätten börjat växa i munnen på dig så är desserten nu här: Kakuro. Sudokuns 2.0, som Kristoffer Lind på Känguru/Lind & Co kallar det. Stärkt av 45 000 sålda sudokubäcker ska Lind nu knåda nästa framgångsdeg. Kakuro är inte japanskt, om någon trodde det. I Kakurons hemland USA heter det Cross Sums. Importerat till Japan blev det kasan karuso - förkortat Kakuro. The Guardian var först i Europa. Slängde in ett Kakuro samtidigt som man passade på att gå över till tabloid­format. Förlaget Crombie Jardine Publishing har redan gett ut en bok. Enligt tidningen Resumé kommer Sudokuböckerna att omsätta tolv miljoner kronor i år i Sverige. Kakuro kan bli nästa storsäljare, så räkna med att Kristoffer Lind snart får sällskap. Testa till exempel på

www.kakuropuzzle.com
Powered by Labrador CMS