Efter en mastig sudoku, smaka på en kakuro
Om huvudrätten börjat växa i munnen på dig så är desserten nu här: Kakuro.
Sudokuns 2.0, som Kristoffer Lind på Känguru/Lind & Co kallar det. Stärkt av 45 000 sålda sudokubäcker ska Lind nu knåd...
Om huvudrätten börjat växa i munnen på dig så är desserten nu här: Kakuro.
Sudokuns 2.0, som Kristoffer Lind på Känguru/Lind & Co kallar det. Stärkt av 45 000 sålda sudokubäcker ska Lind nu knåda nästa framgångsdeg.
Kakuro är inte japanskt, om någon trodde det. I Kakurons hemland USA heter det Cross Sums. Importerat till Japan blev det kasan karuso - förkortat Kakuro.
The Guardian var först i Europa. Slängde in ett Kakuro samtidigt som man passade på att gå över till tabloidformat. Förlaget Crombie Jardine Publishing har redan gett ut en bok.
Enligt tidningen Resumé kommer Sudokuböckerna att omsätta tolv miljoner kronor i år i Sverige. Kakuro kan bli nästa storsäljare, så räkna med att Kristoffer Lind snart får sällskap.
Testa till exempel på
www.kakuropuzzle.com